Marketing a szálláshely szolgáltatásban

images/blog/blog-marketing-a-szallashely-szolgaltatasban.png
Megjelenés: 2020. 12. 31.
Kategóriák: Marketing
Szerző: Gácsiné Gál Ramóna

A marketing szó hallatán sokan színes hirdetésekre, drága prospektusokra, csillogó-villogó weboldalak irritáló hirdetéseire gondolunk. Pedig a marketing sokkal több ennél, és szálláshelyünk kialakításának első lépéseitől kezdve velünk van.

Szálláshelyünk sikerességét vendégeink határozzák meg. 

A marketing fő célja megtalálni vendégeink igényeit, és olyan szolgáltatásokat kialakítani, melyek kifejezetten az általunk választott leendő vendégek kívánságainak felelnek meg. Nagyon fontos a megfelelő célcsoport kiválasztása. Vendégeink lehetnek családok, idős párok, kutyás fiatalok, sportolók, üzleti utazók, diákcsoportok és még sorolhatnám. Ugye nyilvánvaló, minden vendégtípusnak mások lesznek az igényei, kívánságai, adottságai, pénzügyi keretei. Ha meghatároztuk, milyen vendégeket szeretnénk fogadni szálláshelyünkön, el kell gondolkodunk tehát azon, hogy milyen szükségleteik, igényeik lesznek és ezeket hogyan tudjuk kielégíteni. 

Ha vendégeink elégedetten és boldogan távoznak, számíthatunk rá, hogy visszatérnek hozzánk a jövőben, és ajánlják szolgáltatásunkat ismerőseiknek, családtagjaiknak is. Ne feledjük, a rossz szájízzel távozó vendég személyesen (a kutatások szerint) legalább 40 másik embernek elmeséli kellemetlen élményét, míg a boldog vendég nagyjából 2-3 embernek ajánl minket. Manapság ez a szám hatványozódik a közösségi médiának köszönhetően, így akár 1 morcos szállóvendég tönkre teheti az egész szezonunkat. 

Ugye Ön is érti már, hogy a marketing nem szitokszó, hanem egy igenis fontos része a szálláshely menedzsmentjének? Ha bizonytalan, hogyan válassza ki az Ön szálláshelyének megfelelő vendégeket és milyen szolgáltatásokkal vonzza őket szállására, töltse ki a Kapcsolatfelvételi űrlapunkat és igyekszünk segíteni!