Hogyan árazzuk be a szálláshelyünket?
Nagyon nehéz, és összetett kérdés, hogy milyen áron értékesítsük a szálláshelyünket. Sokféle tényezőt figyelembe kell venni annak érdekében, hogy a befektetett pénz és energia megtérüljön.
Fontos megvizsgálni a konkurencia ár képzését, számba kell venni a várható működési költségeket, illetve némi amortizációval is számolni kell. Mindez azt jelenti, hogy komoly tervezésre van szükség. Nem kell megijedni, nem feltétlenül több oldalas Excel táblázatokat kell gyártani, hanem józan ésszel, akár egy kockáspapíron, fel kell vezetni az összes várható költséget egyben, mint például a “rezsi” költség, a takarítási, mosatási díj, az adóteher, és a várható jutalék összege. A költségek felmérése után a tervezett hasznot is mindenképp meg kell határozni, és nem szabad megfeledkezni a várható felújítási / karbantartási költségekről sem. Ezután mérlegelni kell, hogy hány éjszakára adható ki az adott szálláshely, akár a szezonális hatás miatt, akár különböző korlátozó rendelkezéseket figyelembe véve. A két számot egymással elosztva kapható meg a tervezett értékesítési ár. Ekkor azonban célszerű a konkurencia árainak ellenőrzése, és ez alapján a végleges termék és árazás kialakítása.