A szálláshely piacra vitele lépésről lépésre V. - Értékesítési csatornák

bernd-klutsch-nE2HV5AUXFo-unsplash.jpg
Megjelenés: 2021. 07. 13.
Kategóriák: Szálláshely szakmai Marketing
Szerző: Gácsiné Gál Ramóna

Gondosan megtervezett és beárazott "termékünket" a folyamat következő lépésében értékesíteni szeretnénk a kiválasztott célcsoportunknak. 

Adhatnánk fel apróhirdetést, vagy fizethetnénk milliókat óriásplakátokért, a célcsoportunk elérésének egy főre eső költsége igencsak magas lenne. Hol találjuk meg tehát azokat, akiknek pont a mi szálláshelyünk tetszik? Viszonylag kevés ráfordítással? Mi az alábbi értékesítési csatornák használatát javasoljuk:

1. Online szállásközvetítő oldalak, mint például booking.com, szállás.hu, airbnb.com

2. Facebook Oldal

3. Google Business 

4. Saját weboldal

 

1. Az online szállásközvetítő oldalak

Elsőként tehát nézzük meg részletesebben, miért érdemes az online szállásközvetítő oldalakon regisztrálni:

  • oldalunkat csak egyszer kell jól megszerkeszteni ahhoz, hogy utána emberek ezreit érje el
  • ha minden szükséges információt feltöltünk profilunkba, vendégeink magabiztosabban foglalnak nálunk, ráadásul kevesebb kérdésre kell majd válaszolnunk foglalás esetén
  • ezzel rengeteg időt spórolunk meg, hiszen a vendég egy jól működő, nagyban automatizált folyamaton keresztül le tudja foglalni a szálláshelyét, amiről a folyamat végén visszaigazolást is kap
  • elkerüljük tehát a hosszas levelezést, az ajánlatküldéstől, az ajánlat pontosításán át a foglalásig futó folyamatban, így csak annyi a teendőnk, hogy “készüljünk a vendég fogadására”
  • nagyon nagy előnye ezeknek az oldalaknak, hogy rengeteg emberhez el lehet jutni, hiszen a legtöbb utazó kényelmi szempontból, vagy korábbi tapasztalat alapján előszeretettel használja ezeket a felületeket, mivel gyorsan és hatékonyan tud szálláshelyet keresni magának

 

Milyen hátrányai vannak a szálláshely közvetítő oldalaknak?

  • a fent felsorolt szolgáltatásokat természetesen egyik szolgáltató sem ingyen kínálja. A jól működő rendszerért cserébe jutalékot számláz ki minden egyes, az oldalon keresztül realizálódott foglalás után
  • minden szálláshely ugyanazt a sablon oldalt használja a regisztráció során, így egyediségre semmi lehetőség, nehéz kitűnni a versenytársak közül
  • szálláshelyünk szálláshely közvetítőn keresztüli aloldala, a weboldallal ellentétben nem a mi tulajdonunk, tehát komoly incidens esetén akár korlátozhatja is a szolgáltató annak elérését.

 

Az értékesítési csatornák kialakítása során mindenképpen figyelembe kell venni, hogy mennyi munkaidő áll rendelkezésünkre a vendégekkel való kommunikációra. A szálláshely közvetítő oldalak legtöbbjén van lehetőség a vendéggel való levelezésre, ahol akár előre kialakított sablonokat használva tudjuk őt informálni pl. arról, hogy a szobája elkészült, vagy megköszönni a tartózkodását, és buzdítani egy következő foglalásra.

 


Több értékesítési csatorna együttes használata esetén szükséges őket összehangolni, azaz, ha az egyik felületen keresztül foglalás érkezik, zárja le a másik felület azonos időszakát, hogy elkerüljük a dupla foglalást. Ezt a rendszert channel managernek nevezzük, mely összeköti az egyes felületek naptárait, így felhasználóként nem szükséges figyelni erre, automatikusan történik a szabad időpontok kezelése.

 

Ha kérdése lenne, hogyan alakítsa ki és kezelje értékesítési csatornáit, keressen minket bizalommal e-mailben vagy a kapcsolatfelvételi oldalon található űrlap kitöltésével megírhatja nekünk, hogy miben van szüksége segítségre, tanácsra!