Értékesítési csatornák II. - A Facebook oldal

facebookoldal.jpg
Megjelenés: 2021. 09. 03.
Kategóriák: Marketing
Szerző: Gácsiné Gál Ramóna

"A szálláshely piacra vitele lépésről lépésre" cikksorozat V. lépésében a különböző értékesítési csatornák előnyeit és buktatóit mutatjuk be Önöknek. Már megismerkedtek az online foglalási rendszerek működésével, azok előnyeivel és hátrányaival. Mai cikkünk a Facebook Oldal készítéséről szól.

A Facebookot nem kell bemutatnunk, ma már ez a felnőttek között a legnépszerűbb közösségi média oldal. A legtöbben  kapcsolattartásra használjuk, egy gombnyomásra vannak családtagjaink, barátaink. Vállalkozásunkat is nagy mértékben segítheti egy jól működő Facebook oldal, hiszen egyszerűen és gyorsan tájékoztathatjuk leendő vendégeinket szolgáltatásainkról, üzenetet válthatunk velük, akár naponta friss képeket tehetünk fel szálláshelyünk promótálására és célzott, fizetett hirdetésekkel növelhetjük bevételünket is. 

Egy üzleti Facebook-oldal ingyenes lehetőséget biztosít vállalkozások, márkák, hírességek, ügyek és szervezetek számára a célközönségük eléréséhez. Miközben a Facebook-profilok lehetnek privát jellegűek, az oldalak mindig nyilvánosak. A Google indexelheti a Facebook oldalát, így az emberek könnyebben rá tudnak találni.

Facebook Oldalát kezelheti a Facebookon, Facebook Vállalkozáskezelőn és más platformokon, például a Facebook Business Suite és a Creator Studio felületén számítógépen és mobileszközön egyaránt. Nem csak "oldal"-lal lehet jelen a Facebookon, létrehozhat csoportot vagy profilt is. Szálláshelyek és vendéglátással foglalkozó vállalkozások számára az Oldal létrehozását javasoljuk. Ezt bárki megteheti, aki személyes profillal rendelkezik.

Az Oldal létrehozásához a Facebook Súgóközpontjában vagy Blueprint tanfolyamokon talál útmutatókat, bevált gyakorlatokat, hibaelhárítási segítséget, illetve ha megakadna, a TIM Teamre is számíthat!

Az oldalak előnyei

  • Ingyenes és egyszerű: Az oldalak használata ingyenes. Csak néhány percbe telik egy oldal létrehozása, szálláshelye adataival és pár képpel már el is indíthatja. Rengeteg beállítási lehetőségével Facebook oldalát vállalkozása igényeinek megfelelően tudja optimalizálni.
  • Kapcsolattartás az ügyfelekkel: több milliárd ember használja a Facebookot a vállalkozásokkal folytatott kommunikáláshoz. Sokan előnyben részesítik a telefonos, e-mailes megkereséssel szemben, hiszen azonnali, írásos választ tudnak adni ügyfeleik kérdéseire.
  • Hirdetési felület: Hirdetésekkel segítheti leendő vendégei elérését, célcsoportja növekedését. A hirdetéskezelőben a Facebook segít a célcsoport kiválasztásában, a költségkeret megadásában és hirdetési stratégiája megtervezésében.

Az oldalak főbb funkciói

A vállalkozás adatainak megosztása: Az oldalak megjelenítik a vállalkozására vonatkozó információkat, például a címet, a telefonszámot, a nyitvatartási időket, a kategóriákat, az egyedi felhasználónevet és egyebeket.

Bejegyzések: Az információ leggyorsabb megosztásának módja az oldaladon, ha bejegyzést tesz közzé. Megadhat felhívásgombot a hirdetéseiben, amellyel adott művelet végrehajtására ösztönözheti az embereket. A közzétételi eszközök segítségével kezelheti a bejegyzései közzétételének ütemezését.

Üzenetküldés: Az oldalhoz tartozik „Bejövő üzenetek” mappa is, amely lehetővé teszi, hogy kommunikáljon másokkal a Facebookon, az Instagramon és a Messengerben. Használhat eszközöket is az üzeneteid rendezésére és a válaszok automatizálására. Például a szállásról érdeklődők egy automatikus üzenetet kapnak arról, hogy hamarosan személyesen is felvesszük velük a kapcsolatot.

Eszközök: Használhatja a Facebook ingyenes oldalkezelési eszközeit a vendégeivel való kapcsolattartáshoz és a vállalkozása bővítéséhez. Az olyan eszközök, mint az Események vagy az Időpontok, segíthetnek bővíteni az ügyfélbázist, az Állások funkció pedig a megfelelő jelöltek megtalálásában jelenthet segítséget.

Elemzési adatok: Az elemzési adatok segítségével olyan ügyfelekre találhat, akiket érdekel az ajánlata. Megtudhatja, milyen műveleteket hajtanak végre az emberek az oldalán, például milyen gyakran kedvelik vagy osztják meg a bejegyzéseket, illetve írnak hozzászólást.

 

Facebook Oldalának üzemeltetését többen is végezhetik, nekik különféle szerepköröket állíthat be, így mindenki ahhoz az információhoz, illetve módosítási lehetőséghez fér hozzá, amit Ön engedélyez számukra. Az oldalt létrehozó profil alapértelmezetten Adminisztrátori jogkört kap, melyet később meg tud változtatni, ha átadná az oldal üzemeltetését másnak.  

ADMINISZTRÁTOR: Minden szempontból kezelheti az oldalt. Bejegyzéseket tehet közzé, és Messenger-üzeneteket küldhet az oldal nevében, válaszolhat az oldalon levő hozzászólásokra, és törölheti azokat, hirdetéseket hozhat létre, megnézheti, hogy ki hozott létre egy adott bejegyzést vagy hozzászólást, megtekintheti az elemzési adatokat, és kioszthatja az oldalhoz tartozó szerepköröket. Ha hozzá van kapcsolva Instagram-fiók az oldalhoz, akkor bejegyzéseket tehet közzé a Facebookról az Instagramon, válaszolhat hozzászólásokra, és törölheti azokat, Direct-üzeneteket küldhet, szinkronizálhatja a vállalkozás elérhetőségi adatait, és hirdetéseket hozhat létre.

SZERKESZTŐ: Tartalmat tehet közzé, és Messenger-üzeneteket küldhet az oldal nevében, válaszolhat az oldalon levő hozzászólásokra, és törölheti azokat, hirdetéseket hozhat létre, megnézheti, hogy ki hozott létre egy adott bejegyzést vagy hozzászólást, bejegyzéseket tehet közzé az Instagramról a Facebookon, és megtekintheti az elemzési adatokat. Ha hozzá van kapcsolva Instagram-fiók az oldalhoz, akkor bejegyzéseket tehet közzé az Instagramon a Facebookról, válaszolhat hozzászólásokra, és törölheti azokat, Direct-üzeneteket küldhet, szinkronizálhatja a vállalkozás elérhetőségi adatait, és hirdetéseket hozhat létre.

MODERÁTOR: Messenger-üzeneteket küldhet az oldal nevében, válaszolhat az oldalon levő hozzászólásokra, és törölheti azokat, hirdetéseket hozhat létre, megnézheti, hogy ki hozott létre egy adott bejegyzést vagy hozzászólást, és megtekintheti az elemzési adatokat. Ha hozzá van kapcsolva Instagram-fiók az oldalhoz, akkor válaszolhat Instagram-hozzászólásokra, Direct-üzeneteket küldhet, és hirdetéseket hozhat létre.

HIRDETŐ: Hirdetéseket hozhat létre, megnézheti, hogy ki hozott létre egy adott bejegyzést vagy hozzászólást, és megtekintheti az elemzési adatokat. Ha hozzá van kapcsolva Instagram-fiók az oldalhoz, akkor hirdetéseket hozhat létre.

ELEMZŐ: Láthatja, hogy melyik adminisztrátor írt egy adott bejegyzést vagy hozzászólást, valamint megtekintheti az elemzéseket.

Facebook Oldalának kezeléséhez két felülettel kell megismerkednie, a Vállalkozáskezelővel (Facebook Business) és a Business Suite-tal.

Tudnivalók a Facebook Vállalkozáskezelőről

A Vállalkozáskezelő mérettől függetlenül bármely vállalkozás számára elérhető, egyszerű és átlátható felület. Vállalkozáskezelő-fiókja a vállalkozás kezelésének központi helye, elkülönítve a személyes Facebook-profiljától - nem kell amiatt aggódnia, hogy keverednek a személyes és az üzleti tartalmai.

A Vállalkozáskezelő használatát akkor javasoljuk, ha
  1. több ember üzemelteti az oldalt vagy végzi azon a marketing tevékenységet, hiszen ezen a felületen kézben tudja tartani a hozzáféréseket és jogosultságokat.
  2. több Facebook és Instagram oldalt szeretne egy helyen kezelni.
Ezt az ingyenes platformot az alábbiakra használhatja:
  • Hirdetéseket jeleníthet meg és követhet.
  • Kezelheti az objektumait, például az oldalait és a hirdetési fiókjait.
  • Felvehet ügynökséget vagy marketingpartnert, amely segít a vállalkozása kezelésében.

A Facebook Business Suite-ről

A Facebook Business Suite lehetővé teszi, hogy egy helyen kezelje az összes hozzákapcsolt Facebook- és Instagram-fiókját (ha van ilyen). Számos különböző ingyenes eszközt nyújt, amelyek megkönnyítik a vállalkozása Facebook jelenlétének kezelését. A Business Suite segítségével több embert érhet el, és naprakész maradhat.

A Business Suite funkciói:

A vállalkozás áttekintése egyetlen pillantással: A kezdőképernyőn megjelenik a Facebook-oldal (és az Instagram-fiók) áttekintése. Láthatja a frissítéseket, a legutóbbi bejegyzéseket és hirdetéseket, valamint az elemzési adatokat, vagyis, hogy milyen megosztott tartalom szerepelt sikeresen oldalán.

„Tevékenység” megtekintése: Megtekintheti a Facebook-oldalához kapcsolódó új értesítéseket.

A „Bejövő üzenetek” mappa használata: Egy helyen elolvashatja a Facebook-oldalára, a Messenger-fiókjába és az Instagram-fiókjába érkező új üzeneteket és hozzászólásokat. Létrehozhat automatikus válaszokat is, amelyekkel időt takaríthat meg, amikor gyakran feltett kérdésekre válaszol.

Bejegyzések létrehozása: Új bejegyzéseket hozhat létre vagy időzíthet a Facebook-oldala és az Instagram-fiókja számára. Pár óra alatt akár egy havi mennyiségű bejegyzést hozhat létre és ütemezhet tetszése szerint.

Hirdetések létrehozása: Létrehozhat új hirdetéseket, kiemelhet bejegyzéseket, és népszerűsítheti oldalát. Megtekintheti az Ön által létrehozott hirdetések mérőszámait is. A kampányaival és a hirdetéssorozataival kapcsolatos tovább részleteket a Facebook Hirdetéskezelőben találja.

További eszközök elérése: A Business Suite asztali alkalmazásban egyéb Facebook-eszközöket és -beállításokat is megtalál a További eszközök területen, mint például a Hirdetéskezelő, a vállalkozásbeállítások és az oldalbeállítások. A Facebook-oldalát is megnyithatja innen.

 

Facebook Oldala kiváló lehetőséget nyújt az információ megosztásra, kapcsolatfelvételre, szálláshelye hirdetésére. Használhatja weboldal helyett, az alapvető információk, képek megosztásával de a Facebook oldal nyújtotta előnyöket csak akkor tudja kimeríteni teljes mértékben, ha oldala aktív, folyamatosan oszt meg bejegyzéseket, követőit kommunikációra, foglalásra serkenti. Bejegyzéseit időzítse úgy, hogy minél nagyobb elérésük legyen! Általánosan az alábbi időpontok a megfelelőek erre:

  • hétvégén 13 és 16 óra között
  • hétköznapokon pedig 15 óra után

Ez természetesen nincs kőbe vésve, az időpont meghatározásának legjobb módja a tapasztalat, megfigyelés. Minden bejegyzésénél megtekintheti, hogy az hány embert ért el, így ki tudja következtetni, hogy az Ön által célzott közönség mikor használja a Facebookot, tehát melyik időszakok a legalkalmasabbak az Ön célcsoportjának elérésére.

Számos olyan csoport van a Facebookon, ahol szállását hirdetheti, érdeklődőkkel kapcsolatot teremthet. Van ingyenes és fizetős lehetőség is, oldalának megjelenítésére, promóciójára.

A Facebook Oldal létrehozása egyszerű és gyors, üzemeltetése már időigényesebb feladat. A TIM szívesen segít Önnek Facebook kommunikációjának megtervezésében és akár végrehajtásában is.

Írjon üzenetet Facebookon vagy küldjön nekünk e-mailt!