Érdemes fenntartani a szálláshelyünket “szezonon kívül” is?
A szezonalitás Magyarország szinte összes turisztikai desztinációjára jellemző. Ez alól talán csak Budapest jelent kivételt, de természetesen ott is érződik némi visszaesés a téli hónapokban.
A szezonalitást nagyon nehéz kizárni, inkább csak a nyári szezont lehet különböző apró trükkökkel meghosszabbítani. A kérdés itt az, hogy hoztak e annyi bevételt a nyári hónapok, hogy ha egészében nézzük az éves bevételi és kiadási oldalt, akkor az továbbra is azt a szintű nyereséget hozza majd, amit arra az évre előrevetítettünk magunknak. Számolni kell azzal, hogy a téli időszakban magasabb üzemelési költségek lehetnek, például a fűtés miatt, illetve jellemzően ebben az időszakban alacsonyabb áron lehet értékesíteni a szálláshelyet. Véleményem szerint egy jól megtervezett árpolitikával és különböző értékesítési technikákkal át lehet hidalni ezt a problémát, de a siker kulcsa ebben az esetben egyértelműen a pontos tervezés lehet. Mindezeket figyelembe véve elsősorban azoknak érdemes ebbe belefognia, akiknek ez a fő bevételi forrása, és nem sajnálják a munkaidejüket a tervezésre vagy akár a megvalósításra fordítani.