A szálláshely piacra vitele lépésről lépésre III. rész – A szolgáltatások kialakítása

celcsoport.jpg
Megjelenés: 2021. 05. 13.
Kategóriák: Marketing
Szerző: Gácsiné Gál Ramóna

Ahogy az ígértük, cikksorozatunk következő állomásában példán keresztül bemutatjuk, hogyan alakíthatjuk ki szolgáltatásainkat a potenciális vendégeink igényeit és szükségleteit figyelembe véve, milyen problémák és lehetőségek adódhatnak, valamint számíthatunk-e megtérülésre a célirányos fejlesztések és beszerzések költségéből.

Emlékeztetőül, az alábbi példából indultunk ki:

vendeghazikoBalatonszőlősi vendégháza két hálószobával és egy fürdőszobával rendelkezik. Összesen 8 embert tud elszállásolni, hely hiányában pótágyazásra nincs lehetőség. Az épületben található egy kis főzőfülke, fedett terasz alatt étkező áll a vendégek rendelkezésére. A kertben van egy jókora füves terület, körben gyümölcsfák határolják.

A vendégház a település egyik csendes utcájában található, bolt 500 méterre van, internet szolgáltatás nincs a környéken, a mobilinternet szolgáltatás még nem elérhető. Tömegközlekedés nincs. A környék legnagyobb attrakciója természetesen a Balaton; a füredi strand és a parti programok vonzzák a legtöbb látogatót minden évben. A part 7 kilométerre található, autóval 10 perc. A szállás szép természeti környezetében túrázni lehet, illetve számos borospince van a településen és környékén.

 

Célcsoportunkat, leendő vendégeinket így írtuk körbe: egy felnőttekből álló nagyobb család vagy egy baráti társaság, akik autóval rendelkeznek. Céljuk a kikapcsolódás, pihenés, de hosszabb idejű tartózkodás esetén programot fognak keresni.

 

Alapszolgáltatásunk természetesen a szállás biztosítása lesz. Vendégeinknek szüksége lesz 8 darab kényelmes férőhelyre, tisztálkodási és étkezési lehetőségre.

Kiegészítő szolgáltatásainkat azonban úgy alakítjuk ki, hogy azok szálláshelyünket a fenti tulajdonságokkal rendelkező 8 fős társaságok számára tegyék vonzóvá.

Olyan szolgáltatásokra kell tehát gondolnunk, amelyeket egy hosszú hétvégét nálunk töltő csapat fontosnak tart:

  • parkolás, zárt parkoló biztosítása hiszen autóval érkeznek, és a nyugodt pihenéshez fontos számukra, hogy autójuk biztonságban legyen
  • személyes fogadtatásra nem lesz szükségük, egy átfogó információs füzetre azonban igen. Vendégtájékoztatónkból ne hagyjuk ki a környékbeli boltok, éttermek címét sem!
  • szükségük lesz egy nagy asztalra, ahol étkezhetnek és társaloghatnak, játszhatnak, ezt a fedett teraszon el is tudjuk helyezni, biztosítsunk minimum 8 főre széket vagy padot hozzá, ne feledkezzünk meg az elektromos szúnyogriasztóról, fáklyákról sem.
  • a főzőfülkében el tudják készíteni reggelijüket, de mivel nagyobb étkezések előkészítésére nem alkalmas, építsünk ki tűzrakó helyet, grillt, biztosítsunk bográcsot, tűzifát, szenet és hűtőszekrényt is
  • mivel a strand gyalogosan nem megközelíthető, szerezzünk be vagy építsünk egy medencét, dézsafürdőt, jacuzzit.

Ezek mind az alapszolgáltatás részei, tehát a szállás árába foglalt szolgáltatások. Ezeken felül kínálhatunk olyan kiegészítő szolgáltatásokat, melyek az extra bevételen túl vendégértékelésünket is felturbózzák majd, hiszen vendégeink olyan pozitív élményekkel térnek majd haza, melyeket mindenképpen meg akarnak majd osztani másokkal is.

Ilyen plusz szolgáltatás, program lehet példáulvendeghazikokieg

  • kisbusz a partra
  • borkostoló helyi pincében, akár pincetúra keretében
  • helyi csárdában folklór program
  • gyalogtúra, vezetéssel
  • szüreti mulatság

 

Az extra szolgáltatások kialakításához partnerkapcsolatok kialakítását javasoljuk, hiszen környékbeli vállalkozói összefogással bármilyen attrakció létrehozható akár befektetés nélkül is.

 

Az alap és a leendő kiegészítő szolgáltatásaink kialakításához szükséges fejlesztéseket írjuk le, vegyük számba a felmerülő költségeket, mi az, amit be tudunk szerezni, meg tudunk építeni költségvetésünkből, és mi az, ami még esetleg várhat. Az, hogy a befektetést érdemes-e végrehajtani, milyen megtérülésre számíthatunk, az projekttől függ. Annyi azonban biztos, hogy szálláshelyünket folyamatosan fejleszteni kell ahhoz, hogy piacon maradhassunk.

 

Összefoglalva tehát szálláshelyünk piacra vitelének tervezési folyamatában a célcsoport kiválasztása és a szolgáltatások kialakítása az alábbi terv szerint zajlik:

  1. Szálláshely adottságai, elhelyezkedése alapján meghatározzuk, mi az ajánlat
  2. Az ajánlat alapján ki tudjuk választani milyen a leendő vendégünk, vagyis demográfiai, földrajzi, magatartásbeli és életstílusbeli tényezők alapján szegmentáljuk a célpiacot
  3. Leendő vendégeink igénye alapján meghatározzuk, hogy az alapszolgáltatáson felül milyen kiegészítő szolgáltatásokat, milyen csomagokat, programokat tervezzünk
  4. Az így összeállított fejlesztési, beszerzési lista alapján költségtervet készítünk
  5. A fejlesztés végrehajtásával párhuzamosan a partnerkapcsolatok kiépítését is megkezdjük

 

Ha elakadna a tervezésben, töltse ki kérdőívünket, szívesen segítünk szolgáltatáscsomagja kialakításában!